Napiš si svůj příběh

6mh6g1nk3plyemj-img-0536-1.jpeg

Monika Hodáčová

Vždy mě zajímaly skutečné životní příběhy, cesty sebepoznání, hledání krásy i životního smyslu. Literatura, psychologie, umění. To se promítlo do mého života, Více o lektorovi »

6mh6g1nk3plyemj-img-0536-1.jpeg

Monika Hodáčová

Vždy mě zajímaly skutečné životní příběhy, cesty sebepoznání, hledání krásy i životního smyslu. Literatura, psychologie, umění. To se promítlo do mého života, Více o lektorovi »

6mh6g1nk3plyemj-img-0536-1.jpeg

Monika Hodáčová

Vždy mě zajímaly skutečné životní příběhy, cesty sebepoznání, hledání krásy i životního smyslu. Literatura, psychologie, umění. To se promítlo do mého života, Více o lektorovi »

95po3jlbj71ev4l-blank-792125-1280-1.jpeg
Ineo, Eliášova 20, Praha 6, Praha (mapa)

už jen 3 účastníci a kurz se uskuteční

Zbývá 7 míst

Přihlášení účastníci

Na základě dohody, Praha (mapa)

Kurz je individuální

Nevyhovuje ti vypsaný termín?

Nech nám svůj e-mail – dáme ti obratem vědět, jakmile lektor vypíše další nové termíny.

Psaní je odedávna způsobem, který pomáhá utvářet lidské příběhy.

Kurz terapeutického psaní v malé skupině ti nabídne praktické rady a techniky, jak ho využít v praktickém životě a zároveň zažít pocit přijetí, podpory i inspirace.

TERAPEUTICKÉ PSANÍ je forma psaní zaměřená na podporu emocionálního a psychického zdraví. Tím, že naším myšlenkám dáme hmotnou podobu, můžeme je lépe prozkoumat. Stejně tak i své pocity, zkušenosti i úvahy, svá přesvědčení, své hodnoty. Psaní je velmi užitečným nástrojem při rozhodování, při řešení emocionálních i vztahových problémů, při každodenní sebereflexi. Často nám chybí jazyk, abychom vyjádřili, co se v nás děje a terapeutické psaní nám pomůže tuto dovednost rozvíjet.

Během terapeutického psaní si lidé píší své myšlenky, pocity a zážitky bez jakýchkoliv omezení, aby se lépe porozuměli sobě samým a vyrovnali se se svými emocemi. Tento proces může pomoci zlepšit náladu, snížit stres a úzkost, zvýšit sebevědomí a podpořit celkové duševní zdraví. Pravidelné psaní nám umožní lépe porozumět svému příběhu a jeho postupnému utváření.

TERAPEUTICKÉ PSANÍ PODPORUJE:

Emoční vyjádření: Umožňuje svobodně vyjadřovat své emoce a pocity, což pomáhá snížit stres, úzkost i depresi

Sebereflexi: Lepší porozumění sobě, svým motivům i svému jednání. Tím, že se zastavíme a začneme zapisovat své myšlenky a zkušenosti, získáváme hlubší povědomí o sobě a svých potřebách.

Procesní myšlení: Psaní může pomoci lidem analyzovat a zkoumat myšlenky a pocity. To vede k lepšímu porozumění problémům a k hledání různých způsobů, jak s nimi pracovat

Zvládání stresu: Terapeutické psaní je ověřenou technikou pro zvládání stresu a těžkých životních situací. Psaní pomáhá najít způsoby, jak lépe se vyrovnávat s emocionálními výzvami.

Zpracování emocionálních zranění: Terapeutické psaní může být součástí procesu vedoucího ke zpracování nepříjemných zážitků z minulosti. Tím, že umožňuje otevřeně vyjádřit své zážitky i pocity, napomáhá procesu uzdravení

Kreativitu: Terapeutické psaní je i způsobem, jak rozvíjet kreativitu, experimentovat s různými psanými formami a vyjadřovat se prostřednictvím psaného textu

Psychohygienu: Terapeutické psaní může být významným nástrojem pro psychické zdraví a osobní růst a lze ho provádět v různých formách, včetně deníků, dopisů, básní, povídek a dalších psaných projevů.

TERAPEUTICKÉ PSANÍ VE SKUPINĚ dává této technice další rozměr tím, že přináší:

Podporu a sdílení: Terapeutické psaní ve skupině poskytuje účastníkům prostor pro sdílení svých emocí, myšlenek a zkušeností s lidmi, kteří procházejí podobnými situacemi. To může vytvořit pocit sounáležitosti a podpory, pocit, že nejsem se svými pocity i problémy osamělý

Novou perspektivu: Skupinová dynamika může přinést různé perspektivy na problémy a zkušenosti účastníků. Různorodost skupiny může pomoci účastníkům lépe porozumět různým hlediskům a přístupům k jejich vlastním problémům.

Empatii a porozumění: Skupinové prostředí může posílit empatii mezi účastníky. Když čtou psaní druhých a slyší jejich příběhy, mohou lépe porozumět emocionálním projevům a reakcím.

Učení z příběhů ostatních: Účastníci mohou získat užitečné informace a rady z příběhů a zkušeností ostatních členů skupiny. To může přispět k růstu a změnám ve vlastním životě.

Přesnější vyjádření emocí: Terapeutické psaní ve skupině může pomoci účastníkům lépe identifikovat své vlastní emoce a vyjádřit je. Diskuse o emocích může přispět k emocionálnímu povědomí.

Různorodost technik: V rámci skupiny si účastníci vyzkouší různé techniky a metody psaní, což jim umožní najít tu, která jim nejlépe vyhovuje a ve které mohou pokračovat i samostatně

Zpětnou vazbu: Účastníci získají zpětnou vazbu, nové pohledy a perspektivy od ostatních členů skupiny, což může být užitečné pro práci na jejich příběhu

Podporu a motivaci: Skupina může sloužit jako motivační faktor. Vzájemná podpora a sdílení cílů a pokroků mohou pomoci účastníkům dosáhnout pozitivních změn ve svém životě.

PRO KOHO JE KURZ VHODNÝ

Kurz je vhodný pro každého, kdo hledá jednoduché techniky pro práci se svým osobním příběhem a zároveň chce využít bezpečného a inspirativního prostředí skupiny. Velkým přínosem terapeutického psaní je možnost být maximálně otevřený, aniž je nutné vše sdílet veřejně. Je tedy vhodný i pro introverty a lidi vysoce citlivé.

CO SI MŮŽEŠ Z KURZU ODNÉST

Věřím, že především příjemný pocit z dobře naplněného času, z inspirace ze setkání se zajímavými lidmi v bezpečném prostředí. A také vědomí, že tvůj příběh má smysl a ty máš moc ho utvářet.

V praktické rovině to pak budou cvičení, která můžeš zařadit do svého každodenního života a která se stanou součástí tvé duševní psychohygieny.

A pokud budeš mít zájem, tak i formu budoucí zpětné vazby, na které se dohodneme.

 

 

 

Odebírej náš newsletter

Posíláme tipy na nové kurzy, zajímavé a přínosné články. Informujeme o dění a vývoji projektu Naučmese.