COVID-19 období jako příležitost k restartu života

20150117-162830-ilm-naucme-se.jpg

Iva Linda Maruščáková

Jungiánská psycholožka, psychoterapeutka a také veganka a thaiboxerka. Základem je pro mne vědomé rozhodování o tom, jak tvořit svůj život. Zahrnuje to zároveň i poznání nevědomých částí nás samých, schopnost rozumět sám Více o lektorovi »

78doz3mqcjpffxx-pexels-photo-3751598.jpeg

Kurz bohužel není aktivní

Nech nám svůj e-mail, dáme ti vedět, až bude kurz aktivní Sledováním kurzu dáš lektorovi podnět, aby kurz obnovil! ;)

Pojďte se podívat na pozitivní přínosy režimu a částečné izolace na COVIDu - pomoci nám k tomu může trochu teorie z hlubinné psychologie, koučink a vaše chuť se podívat na aktuální období pozitivně. Jako na Příležitost.

Reset každodenní rutiny, a nutnost pobývat více sám/a se sebou a v sobě, nutnost naučit se rychle efektivní nové zvyky. Téměř ideální podmínky pro revizi celého života. Trocha inspirace z psychologie, a provedení několika oblastmi, ve kterých si uděláte přehlednou revizi toho, co je ve vašem životě dobré a co a jak byste chtěli „po koroně“ změnit.

Pojďte pojmout stávající režim jako luxus trochu podivného rozvojového pobytu nebo novodobého Vision Questu a využít tyto dny k roztřídění toho, co je v našem životě hezké, efektivní a funkční – a co nefunguje, a my jsme si to mohli uvědomit právě díky tomuto dočasnému novému stylu života

Mnoho lidí v těchto dnech prochází rychlým transformačním procesem, a psychologicky to není úplně překvapující. Teď, když už pominula první náročná doba, pojďme tu zbývající využít pro zlepšení toho kým jsme a jak žijeme.

Zaměříme se společně nejdřív na to, co říká psychologie k reakcím, kterými my nebo naše okolí během této doby prochází. Během webináře se s teorií z psychologie potkáte ještě na několika dalších místech. A pak si pojďte principy koučinku zbilancovat několik oblastí vašeho života - a nastavit rovnou plán několika dalších kroků pro to, co a jak budete chtít v životě "po koroně" zlepšit.

1. REŽIM

Evolučně je pro nás pravidelný a známý režim důležitý a pokud ho máme, mnoho z nás je spokojenějších. Pokud nás z něj něco "vyhodí", můžeme se cítit nejistě. Můžeme ale také zaujmout po pár dnech step-back hledisko, změnit perspektivu a uvědomit si, co je v novém režimu lepší.

  • PRÁCE
    Někdo z nás má to štěstí, že dělá práci, kterou má rád. Někdo k ní směřuje a někdo ji teprve hledá – to je vše normální. Mnoho lidí nyní ale pracuje v jiném režimu – a může se stát, že po prvních dnech jste si jako někteří lidé našli systém, který je lepší, než ten, který jste měli dříve. Uvědomili jste si už, ke které skupině patříte? V čem?
  • VOLNÝ ČAS / FLOW A KONÍČKY
    Mnoho z nás bylo doslova hozeno do nového režimu. A ten přinesl i určitá omezení toho, na co jsme zvyklí i v rámci volného času. Možná jste se museli inspirovat k nové činnosti, možná jste našli oblast, kde cítíte flow.

2. ŽIVOTNÍ STYL

Současná pandemie má příčiny v tom, jak se lidé chovají negativně ke zvířatům - COVID-19 je zoonóza, tedy onemocnění vzniklé díky trhům a velkochovům zvířat. Klimatická krize a pandemie nás učí víc a víc ohleduplnosti a udržitelnosti, která nutně zahrnuje i ohleduplnější životní styl.

Mnoho lidí také pracuje nyní doma, a mnoho si muselo najít režim práce s rodinou, partnerem, dalšími lidmi - a nebo úplně o samotě. Je to lepší? Horší? V čem? Pojďme se v této části zaměřit na to, jak žijete, jíte a spíte. A co vám vlastně vyhovuje a co chcete zlepšit.

3. VZTAHY

Nejsilnější uvědomění mnoho z nás udělalo nebo podle předpokladů psychologů ještě udělá v souvislosti se svými vztahy. A to jak ke svým známým a kamarádům, tak hlavně vůči svým partnerům, manželům, dětem, rodičům. Psychologie a její teorie nám mohou některé pocity pomoci více chápat, vysvětlit. My si tak můžeme právě v tomto období zodpovědět otázky jako: Jsou toto lidé, které chci i dál potkávat v životě?

4. SMYSL

Indiáni a šamani hledali v určitém momentu svého života svůj smysl, který zde na planetě měli. Většina lidi se k hledání smyslu v novodobé společnosti nedostane, hektický a trochu stereotypní režim nám to právě nejlíp neumožňuje. Ale režim, který nám přinesla současná situace ano - i s těmi nepříjemnými pocity, které může přinést uvědomění si, že smysl nemám. Nebo že to není ten, který jsem si myslel/a, že jsem měl/a. Na tento bod seznamu speciálně je izolace na korona to nejlepší období!

5. PRÁCE SÁM SE SEBOU / VLASTNÍ SEBEROZVOJ:

Závěrem se můžeme podívat na to, co jsme se naučili nebo učíme nově. Je toho totiž u drtivé většiny z nás víc jak hodně! A mohou to být u každého z nás tak odlišné oblasti jako práce na home-office, sladění práce a rodiny, mindfulness, pozitivita, virtuální komunikace, způsob venkovního cvičení nebo partnerská blízkost.
A můžeme se podívat i na oblasti, kde jsme si uvědomili, že bychom se chtěli víc rozvíjet, něco nového na/učit, zlepšovat se.

Protože to je jeden z největších přínosů a inspirací tohoto podivného, ale intenzivního období.

Nejčastěji se vidíme na Zoomu, ale můžeme i na Skypu nebo Webexu, pokud je máte raději. 

 

Odebírej náš newsletter

Posíláme tipy na nové kurzy, zajímavé a přínosné články. Informujeme o dění a vývoji projektu Naučmese.

Rádi bychom používali cookies, abychom pomocí analýzy návštěvnosti mohli ladit Naučmese web a vám připomněli kurzy, které vás zaujaly. Je to v pohodě?