Základy copywritingu: Pište pro svou cílovou skupinu
Kristýna Maková
Jsem copyeditorka, ideamakerka, obsahová konzultantka a průvodkyně na volné noze. Miluju filmy v originálním znění a hlas Jana Třísky ve filmech s Bebelem:) Více o lektorovi »
Kurz je individuální
Kurz již navštívilo 77 spokojených účastníků. Prohlédni si zpětnou vazbu ⇣
Chtěli byste se věnovat copywriterské profesi?
Copywriting je termín, který se používá pro profesi psavce, reklamního textaře, blogera, člověka, který umí psát texty, ale ne ledajaké. Takové, které si umějí povídat se čtenáři, klienty firem, oslovit podporovatele nejrůznějších organizací a kampaní, tedy cílovou skupinu. A v on-line světě i tak trochu komunikovat i s roboty vyhledávačů. Tahle profese se na žádné škole neučí, ale i když o ní vznikají weby a knihy, není nad to poznat ji aspoň trochu na vlastní kůži. A ideálně ještě dřív, než se setkáte s prvním klientem.
Potřebujete napsat srozumitelné texty tak, aby byly v souladu s vytyčeným cílem?
Chcete si najmout copywritera? Chcete předem vědět, jak mu co nejlépe zadat práci, abyste dostali výsledek, který potřebujete? A jak vůbec zjistit, co je potřeba?
Víte, k čemu je vám on-line markeťák, k čemu copík, k čemu copyeditor? Kdy stačí najmout juniora a kdy už je potřeba senior? Máte otázky, na které byste rádi znali odpovědi? Podíváme se na rozdíl mezi komunikací a manipulací, na to, jak je možné v texte, konkrétností i abstrakcí, která nás vede k filtrování obsahu skrz vlastní životní zkušenosti (jaké jiné taky, že?) i jak pracovat se strategií nebo k čemu je vůbec dobré ji vytvořit a používat.
CÍL: Aneb jak někam chcete dojít, když jste se nerozhodli, kam míříte? Jak můžete měřit výsledky svých nebo zadaných aktivit a jak a kdy to všechno zhodnotit nebo přehodnotit? HODNOTA a HODNOTY.
Co by měl umět člověk, který chce psát pro druhé?
Chtěli byste vědět, jaký styl práce vám bude vyhovovat, v čem díky své jedinečnosti dokážete nejlépe pomoct svým klientům? Nebo se specializovat nechcete vůbec a plánujete dělat, co se namane? Zjistěte, co rozvíjet, a v čem vám naopak texty moc rychle od ruky nejdou?
Do čeho byste se pouštět neměli?
Na kurzu se dozvíte, co by mohl umět copywriter. A jak se to naučit. Nebudeme řešit poučky. Nebudeme se zabývat tím, která slova jsou trendy a in. Podíváme se na základy copywriterské práce. Pro někoho možná nuda. Ale jak jinak chcete postavit dům, když nemá základy?
Dozvíte se, že nic nenapíšete, dokud něco nenapíšete.
A proto se na kurzu objeví také praktické cvičení s radami a tipy.
Seznámíte se s termíny, které pomůžou copywriting zasadit do kontextu.
Děláte si dojmy, nebo zkoumáte pojmy? Vycházíme z toho, že si definujeme to základní, abychom si pak rozuměli společně. Content marketing. Search engine marketing. SEO a MSEO. Cílová skupina a persona.
Zjistíte, jak můžou copywriteři spolupracovat s dalšími marketingovými a on-line marketingovými specialisty a stratégy. A dost možná si i ujasníte to, jak se v budoucnosti sami více vyprofilovat.
Jaká témata se na celodenním kurzu objeví?
- Co psát? A jak? Aneb content je king!*
- Cílová skupina: Jak na ni cílit?
- Copywriting vs. webcopywriting: Jaký je v tom rozdíl?
- Texty pro webové stránky s přihlédnutím k SEO: K čemu to je dobré?
- Content marketing a search engine marketing.
- Typy textů (slogany, blogy, články a rozhovory, PR články, tiskové zprávy, e-maily a další zprávy): které zajímají vás?
- V praktické části si vyzkoušíme práci s cílovou skupinou a slogany.
Přijďte se něco naučit. Vyzkoušet. A zkonzultovat s profesionálem v oboru. Díky zpětné vazbě lektora a spolukurzistů získáte zajímavou inspiraci pro další práci.
Jaká témata se objeví na podvečerním kurzu (zkrácená varianta celodenního)?
- (Web)copywriting: Co to je?
- Cílová skupina: Jak na ni cílit?
- Hravé cvičení, které vám ukáže, co to všechno znamená v praxi
- Rady a tipy na téma: Texty pro webové stránky s přihlédnutím k SEO
Další informace najdete na webu CopyAkademie.NET
* Parafráze citace Billa Gatese z roku 1996: Content is king.
O webech a jejich obsahu školím i přednáším:
"Kristýna Maková s námi spolupracovala na dvou kurzech Digitální garáže pro ženy. Pro dvě skupiny žen - podnikatelky a ženy z korporací - připravila na míru vstup na téma "Potřeba webových stránek a jejich obsah". Od základních pojmů až po obsahovou strukturu velmi srozumitelně a podnětně! Určitě se již nyní těšíme na další spolupráci!" (Marie Krátká, Industry Manager, Google.com)
Co o kurzu říkají účastníci?
"Na kurzu se mi velmi líbilo, že se prolínala praktická část s teoretickou. Zároveň mi umožnil pochopit, jak ostatní mohou vnímat to, co dělám, a můj web. Bude-li pokračování, ráda se zúčastním." (Ida Nevřelová)
Další ohlasy si můžete přečíst níže.
Víš, že Kristýna vede také tyto kurzy?
- Úvod do copywritingu ve 12 krocích - Video kurz
- Napište si text o sobě a svém projektu díky inspirativní zpětné vazbě - Individuální
- Vytvořte si základy své on-line strategie: Jak skloubit webový obsah, SEO, sociální sítě a PR? - Individuální
- Procházka: Seznamte se, Karlův most - Individuální
- Procházka: Seznamte se, Pražský hrad - Individuální
- Procházka: Karlův most pohledem strážců obou břehů - Individuální
- Úvod do obsahového marketingu: Začněte mindsetem a důležitými informacemi - Video kurz
- Přednáška: Vyšehrad v proměnách času - Video kurz
- WordPress pro úplné začátečníky a začátečnice - Individuální
- Zlato a stříbro – investiční fyzické kovy pro začátečníky - Individuální
- Jak snadno prodávat obsah? aneb Smysluplná monetizace - Individuální
- Procházka: Ženy spojené s historií nebo současností Vyšehradu - Individuální
Další zajímavé kurzy
Úvod do copywritingu ve 12 krocích
Jak připravit kurz na Naučmese.cz
Jak na sociální sítě? Přednášky TOP lektorů z MiniFestu
Jak vzdělávat děti
Rozhodnutí? Změna? Přemýšlení? Zastavení? Utřiďte si myšlenky, kam a jak jít dál
Praha ,
Nejoblíbenější kurzy tohoto týdne
Radkova Rétorika #1: „Poslouchají mě vůbec?“
Brno ,
Řezbářský kurz aneb Velká radost z malého kousku dřeva
Ostrava ,
Jak na obsah jako profesionální kreativci
Praha ,
Budování značek: prakticky & účelně
Brno ,
Najděte svůj osobitý styl (a už ho neztraťte)
Praha ,
Kurz byl fajn, jako seznámení se s oborem copywritingu celkově. Byly představeny základní pojmy, ale jinak byl spíše prakticky zaměřen. Pokud je někdo úplný začátečník určitě doporučuji. Těm, co něco málo už ví, bych doporučila nějaký další navazující kurz :)
Z kurzu jsem si odnesla mimo skvělého pocitu i spoustu materiálu k prostudování a doporučení na další vzdělávání od paní lektorky. K nezaplacení jsou také převzaté zkušenosti, zážitky a pohled na věc paní Kristýny.
Kurz jsem si moc užila, nenudila jsem se ani minutu. Nové informace jsem si mohla hned vyzkoušet na praktických cvičení. Připadalo mi to spíše jako zábavný den s přáteli, ve které jsem se ale hodně naučila, inspirovala jsem se a nakoplo mě to pustit se do nových věcí. Děkuji:)
Spokojenost! :)
Kurz, který doporučuji všem, kteří přemýšlí o copywritingu, skvělé seznámení
Kdyby se kurz jmenoval jakkoliv jinak, než se jmenoval, tedy "Úvod do copywritingu", chybělo by mi v jeho náplni více teorie. Vzhledem k tomu, že se jednalo o úvodní seznámení s problematikou, byl jeho průběh odpovídající a co víc, obsahoval hodně praktických cvičení, jednalo se o takovou malou "školu hrou". V kombinaci s příjemnou lektorkou poskytl naplňující a kreativní chvíle.
Kurz je určen pro začátečníky a málo zkušené copywritery, je to taková ochutnávka, jejíž součástí jsou i praktická cvičení se zpětnou vazbou.
strucny,prehledny a nazorny. pro zacatecnika naprosto skvely.
Od kurzu jsem měla jiné očekávání, než jak probíhal, přesto byl zajímavý a interaktivní, takže ho shledávám jako přínosný a poučný a hodnotím ho určitě kladně.
Jsem moc ráda, že jsem absolvovala kurz úvod do copywritingu s Kristýnou. Dozvěděla jsem se pár teoretických pouček, ale hlavně byl přínosný po praktické stránce, vyzkoušeli jsme si psát texty ušité na míru pro konkrétní produkt, a prostě psát psát psát.
Odpovídáš či reaguješ na tento komentář: