Pružné pánevní dno

58pgs66uqgr-img-20170728-121202-hdr.jpg

Jaroslav Otáhal

Kondičnímu cvičení a fitness se věnuji již 20 let. Během této doby jsem získal mnoho praktických i teoretických znalostí v oblasti anatomie, kineziologie, fyziologie a psychologie. Od roku 2002 pracuji osobní trenér. Více o lektorovi »

38331x73uin-pan-dno.jpg

Kurz bohužel není aktivní

Nech nám svůj e-mail, dáme ti vedět, až bude kurz aktivní Sledováním kurzu dáš lektorovi podnět, aby kurz obnovil! ;)

Základem vzpřímené a funkční páteře je pánev. Hlavním centrem pánve je pak pánevní dno, které propojuje všechny svaly držící kostru a současně funguje jako impulzní centrum pro pohyb pánve a dolních končetin.

To vše za předpokladu, že všechny svaly pánevního dna mají správné nastavení a jsou plně funkční.

Může však nastat situace, že některé svaly jsou málo aktivní a jiné naopak hyperaktivní. V tom případě mluvíme o dysfunkci pánevního dna, což se může projevovat např. inkontinencí, zácpou, sexuálními problémy, poklesy dělohy u žen, neplodností, bolestí pánve, kyčlí, zad atd

Většinou se mluví o pánevním dnu spíše ve spojitosti s ženami, ale týká se to i mužů. Např. problémy s prostatou, ale i inkontinence, nebo bolesti s pohybového aparátu.

Správným cvičením a aktivací pánevního dna, však lze těmto problémům nejen předcházet, ale i je odstranit.

Co všechno se dozvím a naučím?

  • Vnímat pánevní dno a vědomě s ním pracovat.
  • Uvolňovat pánev a svaly s ní spojené.
  • Relaxovat a aktivovat svaly pánevního dna.

Co s sebou?

Pohodlné oblečení a středně velký ručník.

Pomůcky na zapisování poznámek.

 

Odebírej náš newsletter

Posíláme tipy na nové kurzy, zajímavé a přínosné články. Informujeme o dění a vývoji projektu Naučmese.