Jak jezdit úsporně a udržitelně

20jijiabqekuat5-marekt.jpg

Marek Tomíšek

V roce 2005 začaly mé první pokusy o úspornou jízdu a o rok později jsme s bratrancem Davidem, který byl v roli navigátora, poprvé stáli na startu soutěže Škoda EconomyRun. V následujících letech se naše výsledky Více o lektorovi »

20jijiabqekuat5-marekt.jpg

Marek Tomíšek

V roce 2005 začaly mé první pokusy o úspornou jízdu a o rok později jsme s bratrancem Davidem, který byl v roli navigátora, poprvé stáli na startu soutěže Škoda EconomyRun. V následujících letech se naše výsledky Více o lektorovi »

7cg64awek6nwal6-uvodni-fotka-kurzu.jpg
bude upřesněno, Praha (mapa)

Kurz je individuální

Kurzu se již zúčastnili

Nevyhovuje ti termín?

Nech nám svůj e-mail – dáme ti vědět, jakmile lektor vypíše nový termín.

Kurz již navštívilo 57 spokojených účastníků. Prohlédni si zpětnou vazbu ⇣

Poznámka k termínu

Součástí individuálního kurzu je kromě dvou hodin teorie shodné s kurzy pro více lidí také hodina praktického kurzu. Pro to doporučuji Vaše auto, aby rady, které Vám dám byly mířené cíleně na auto, se kterým jezdíte.

Zdá se vám, že dáváte hodně peněz za pohonné hmoty? Chtěli byste jezdit úsporněji aniž byste museli zpomalit? Zajímáte se o udržitelnost a udržitelnou mobilitu? Pokud ano, čtěte dále. Ukážu vám nejen jak snížit spotřebu o 20 až 30 %, i jak platit méně za servis auta. A nejenže nebudete muset zpomalit, ale budete v některých situacích i rychlejší!

Přes 15 let se věnuji úsporné jízdě. Během té doby jsme dosáhli několika výsledků pod 3 litry nafty nebo 4 litry benzínu na každých 100 kilometrů (S vozem Škoda Fabia 1,6 TDI 2,6 l/100 km, Z Prahy na Nordkapp na 2 nádrže nafty nebo 2,7 l/100 km s 10 let starou Octavií), přičemž nejlepšího, tedy vítězného výsledku jsme spolu s bratrancem Davidem dosáhli v soutěži Škoda EconomyRun 2017 se spotřebou 2,2 kg CNG na 100 kilometrů. Takových hodnot při běžných jízdách samozřejmě nedosahuji, ale mám vyzkoušené, že se dá jezdit se spotřebou až o třetinu nižší, než jakou má průměrný řidič. Toto nepíšu proto, abych se chlubil, ale že bych rád tyto zkušenosti předal i Vám, aby i další lidé mohli šetřit výdaje za palivo a zároveň životní prostředí

Cena skupinového kurzu on-line nestojí více než 10 litrů benzínu, takže se průměrnému řidiči (cca 15 tis. km ročně) vrátí přibližně za jeden týden, pokud začne aplikovat rady v něm obsažené. Kurzy pro větší skupinu jsou pak levnější, ale menší skupina je výhodnější pro individuální přístup.

I když je kurz zaměřený hlavně na úsporu paliva v běžném provozu, dva účastnící kurzu se zúčastnili soutěže Škoda EconomyRun 2018 na 5. a 8. místě. Oba při své premiéře na této soutěži v úsporné jízdě. V roce 2019 na stejné soutěži už jeden účastník vyhrál skupinu D a druhý vyhrál kategorii MEDIA. Hodí se tedy i pro ty z vás, kteří mají ambice se zúčastnit soutěže v úsporné jízdě.

Úsporná jízda nemusí být pomalá

Při extrémně úsporných jízdách samozřejmě jedeme i pomaleji, ale při běžných jízdách jezdím na horní hranici rychlostních limitů, a přesto úsporněji. Základem je totiž předvídavost a z toho vyplývající plynulá jízda, což jsou i zásady bezpečné jízdy. Ukážu Vám i situace, kdy budete rychlejší než "závodníci", kteří nepředvídají, jen jedou rychle. Naučím Vás, jak toho dosáhnout, a věřím, že brzy tyto návyky budete dělat automaticky jako já. Kromě paliva a životního prostředí tak ušetříte i za servis, například za brzdové destičky a pneumatiky.

Základy úsporné a ekologické jízdy

  • plynulé rozjezdy
  • práce s plynem (některé typy motorů potřebují k efektivitě více šlapat na plyn, jiné zase lehčí nohu)
  • správné řazení - držení motoru v ideálních otáčkách daného motoru
  • předvídání a včasná reakce, abyste co nejméně používali brzdy
  • správná volba trasy
  • využití pomocníků v podobě moderních technologií
  • a spoustu dalších

Interaktivní forma kurzu

Nejedná se jen o přednášku z mé strany, kurz je založen na interakci s účastníky a vždy přizpůsoben tomu jakým autem a v jakém provozu jezdíte. Vždy postupně probíráme jednotlivé zásady úsporné jízdy a když se aplikace zásady liší u různých typů pohonu, vysvětlím všechny možnosti, které se týkají přítomných účastníků a společně o tom podiskutujeme. Chci mít jistotu nejen v tom, že účastníci budou vědět JAK zásadu aplikovat, ale teké PROČ to tak zrovna u jejich auta je. Právě tak můžeme společně dosáhnout nejlepších výsledků. Těším se na Vás v kurzu.

 

Víš, že Marek vede také tyto kurzy?

Víš, že Marek vede také tyto kurzy?

Doprovodné fotky

  • 4bwa60w3prx-img-20181022-221002.jpg
  • 7w3gqmt7j8b-dscn1132-nordkapp.jpg
  • 907i7zppi6x-dsc-1168.jpg
  • 6na0jj33qka-dsc-0188.jpg

Odebírej náš newsletter

Posíláme tipy na nové kurzy, zajímavé a přínosné články. Informujeme o dění a vývoji projektu Naučmese.