Vbočené kotníky

58pgs66uqgr-img-20170728-121202-hdr.jpg

Jaroslav Otáhal

Kondičnímu cvičení a fitness se věnuji již 20 let. Během této doby jsem získal mnoho praktických i teoretických znalostí v oblasti anatomie, kineziologie, fyziologie a psychologie. Od roku 2002 pracuji osobní trenér. Více o lektorovi »

58pgs66uqgr-img-20170728-121202-hdr.jpg

Jaroslav Otáhal

Kondičnímu cvičení a fitness se věnuji již 20 let. Během této doby jsem získal mnoho praktických i teoretických znalostí v oblasti anatomie, kineziologie, fyziologie a psychologie. Od roku 2002 pracuji osobní trenér. Více o lektorovi »

2iexog1j7xd-vboceny-kotnik.jpg
Hlavní 2459/108, Praha (mapa)

už jen jeden účastník a kurz se uskuteční

Zbývá 8 míst

Nevyhovuje ti termín?

Nech nám svůj e-mail – dáme ti vědět, jakmile lektor vypíše nový termín.

Vbočená noha je v současné době nejčastější a nejvíce podceňovaná pozice dětské nohy.

Zdánlivě neškodná pozice stojí většinou na začátku celého řetězce problémů.

Nesprávným postavením patní kosti dochází k nerovnoměrnému zatěžování, na klenbu působí smyková a třecí síla, noha se vychyluje dovnitř a deformuje se.

Následkem bývá akutní přetížení kloubů, svalů a šlach.

U vbočené nohy bývají vazy na vnějším kotníku ochablé a při chybném kroku nedokáží správně stabilizovat. Následkem jsou pak natržené, nebo přetržené vazy, bolesti achilovek, záněty plantární fascie, ale třeba i bolesti zad.

Nové studie prokázaly, že vbočená noha se u dětí věkem nespraví a automaticky se neztrácí.

Proto také skoro každý druhý dospělý sportovec trpí „ hyperpronací,“tzn. vbočeným kotníkem při běhu.

 

Nejčastějším řešením bývají ortopedické stélky nebo speciální boty s oporou klenby. Tento způsob však neřeší problém vbočených kotníků, ale pouze oddaluje případné přetížení či zranění.

 

Co všechno se dozvíte a naučíte?

  • Jaké jsou hlavní příčiny
  • Jaký vliv má obuv a jak si vybrat tu vhodnou.
  • Základní anatomii a diagnostiku chodidla
  • Základní cviky na stabilizaci kotníku a paty
  • Správné postavení nohy při zatížení

Co s sebou?

Pohodlné oblečení a středně velký ručník.

Odebírej náš newsletter

Posíláme tipy na nové kurzy, zajímavé a přínosné články. Informujeme o dění a vývoji projektu Naučmese.