Jak si říct o peníze? Aneb kdo je mým zákazníkem ...

1r6ololl6oj-nms.jpg

Mojmír Švehla

iniciátor, vizionář, trenér, otec, parťák a rybář.   Dvě ZBYTEČNOSTI, které nám berou čas/energii/peníze: 1) Co si o mě myslí ostatní... 2) Přemýšlení za Více o lektorovi »

20150121-190742-give-me-money.jpg

Kurz teď nemá vypsaný termín

Nech nám svůj e-mail – dáš tak lektorovi podnět k vypsání nového termínu. Jakmile jej vypíše, dáme ti obratem vědět.

Kurz již navštívilo 60 spokojených účastníků. Prohlédni si zpětnou vazbu ⇣

Znáte to, když přijdete na návštěvu, dáte si kávu a pak hostitelka přinese zákusek a řekne: „Dáte si?“ Vaše odpověď ve většině případů je: „Né děkuji". Hostitelka změní taktiku a řekne: „Dejte si.“ Vaše odpověď v tu chvíli je: „Ale tak jóo“ – Dost podobně přemýšlí většina z nási i v obchodě. Nejde o to, jestli si dát chci nebo nechci… V tu chvíli je naše odpověď automatická. (Mezitím nám možná proběhne hlavou… no, odmítl jsem, ale docela bych si dal) A kolikrát čekáme, až se hostitel znova zeptá, abychom řekli: "Ano".

Proč právě tento kurz?

Za dobu deseti let, co se pohybuji v obchodě, jsem si všiml jedné zásadní věci. Mnoho velmi šikovných lidí co mají bezva služby (pro které i roky dřeli) nebo mají super produkt, si „NEUMÍ ŘÍCT O PENÍZE“. Nebo odcházejí sice s prodejem, ale s minimální marží.

Výměna VAŠÍ hodnoty za JEJICH peníze je alfou a omegou toho proč to děláme. I když nás práce naplňuje, pořád potřebujeme minimálně vodu, jídlo a ustájení. Je obrovskou škodou, že spousta nastartovaných lidí končí "v propadlišti dějin" pouze z důvodu, že neprorazili. Je jedno na čí straně je vina.... Pak slýcháme od těchto lidí - oni, ono, on, ona ... za to mohou a kdyby to a kdyby tohle. (Chápu, je to obraný mechanizmus - minimálně si to zdůvodnit sám před sebou)

Ve chvílích kdy se dostaneme k transakci se v nás i na druhé straně „něco“ pohne. Jsou v tu chvíli u stolu 2 emoční hladiny. Já mám strach, že neprodám a zákazník má strach, že koupí a pak toho bude litovat.

Na kurzu rozklíčujeme to "něco" a jak s tím efektivně pracovat. Po absolvování kurzu se Vám bude na jednáních minimálně lépe dýchat. Avšak neočekávejte žádnou "zázračnou" pilulku - těch je všude habaděj :-) a o prachy Vás obírat nebudu.

Vždy jde o proces a velmi rád Vám v tomto procesu budu nápomocen.  

Co očekávejte od kurzu 

  • velké zjednodušení a nadhled nad "obchodními dovednostmi"
  • Jaké jsou typy zákazníků a co na kterého funguje/nefunguje.
  • projdeme obchodní jednání od fáze "Dobrý den" (první místnost) až do fáze "Nashledanou" (poslední místnost).
  • řekneme si kolik místností (checkpointů) je potřeba projít během celého jednání.
  • jak za sebou správně zavírat dveře. (jak se nevracet na začátek a mít vždy jasno)
  • jak se proptat k výsledku. (zjistit kde je bolest, jaký je konkrétní problém/potřeba a jaké je vhodné řešení)
  • jak pracovat s emocemi. (strachem i euforií)
  • jak elegantně ukázat, že jste také jenom člověk.

Co neočekávejte od kurzu

  • typické školení obchodních dovedností jak ze stránky vytržené z vysokoškolských skript z roku 1989
  • líbivé řeči o tom, že všechno je možný a že zrovna na Vás čeká americký sen.
  • že vše vyřešíme jednoduchou často používanou "radou" : "musíš tomu věřit a mít větší sebevědomí". (Tady mi to nedá a něco málo se rozepíši k jednomu typu lídí - Zaručuji Vám, že u skupiny lidí, která je čistě pragmaticky smýšlející, orientovaná na výsledek si s vysokým sebevědomím spíše naběhnete. Jinými slovy, když chcete, aby Vám Král (např. majitel společnosti) zaplatil, nejdříve mu musíte dát najevo a přesvědčit ho, že mu budete především dobře sloužit. Jinak jednání probíhá v duchu „kdo je větší samec“.)
  • že vám budu prodávat naději.
  • pouze tupou argumentaci. (a ještě k tomu sadu nožů :-D)

Skákejte mi do řeči, vytahujte své případy, ptejte se... Ať z kurzu vyždímete co nejvíc. Když budeme chtít a touha po informacích bude neutuchající, můžeme to dořešit třeba u piva :-) Těším se na Vás.

 

Odebírej náš newsletter

Posíláme tipy na nové kurzy, zajímavé a přínosné články. Informujeme o dění a vývoji projektu Naučmese.