CorelDRAW pro začátečníky

81i6zq5urjl-img-0417.jpg

Miroslav Kolařík

S grafikou jsem začal před více než 25 lety. Tehdy jsem pracoval v kabelové TV a v CorelDRAW verze 2 jsem vytvářel stránky do infokanálu. Bylo to velké "pionýrské" objevování - první kontakt s opravdovým grafickým Více o lektorovi »

81i6zq5urjl-img-0417.jpg

Miroslav Kolařík

S grafikou jsem začal před více než 25 lety. Tehdy jsem pracoval v kabelové TV a v CorelDRAW verze 2 jsem vytvářel stránky do infokanálu. Bylo to velké "pionýrské" objevování - první kontakt s opravdovým grafickým Více o lektorovi »

9t04r4oncg3-uvodka-pro-naucme-se.jpg
Klimentská 1443/50, 110 00 Nové Město, Praha (mapa)

už jen 6 účastníků a kurz se uskuteční

Zbývá 15 míst

Nevyhovuje ti termín?

Nech nám svůj e-mail – dáme ti vědět, jakmile lektor vypíše nový termín.

 

Kurz, o kterém právě přemýšlíte, vychází ze zkušeností a reálné praxe reklamního grafika a výrobce reklamy.

V CorelDRAW pracuji již od roku 1994 a dodnes jsem mu „věrný“. CorelDRAW je někdy neprávem podceňovaný grafický SW (hlavně ze strany příznivců Adobe) přičemž jeho kvality a možnosti jsou na velmi vysoké úrovni. Všechny své návrhy jsem tvořil výhradně v CorelDRAW – občas ve spolupráci s Corel Photopaint. Vždy jsem došel k výsledku nebo návrhu, který jsem chtěl, resp. který potřeboval můj klient.

 

CorelDRAW je unikátní

v jednom prostředí lze velmi dobře pracovat s vektory (tzn. křivkami) a rastry zároveň. Jeho velká síla je v práci s textem a jeho editací.

 

Detailně rozebereme,

tedy rozložíme a složíme :) reálné ukázky grafik – krok za krokem – jak vůbec začít: nastavení stránky a barev (abyste předešli problémům po zadání do tiskárny). Jak vytvořit, složit nebo zkombinovat jednotlivé části/prvky ze kterých je vlastní grafika složená.

 

Ukážu Vám:

  • jak v Corel-u vytvořit leták, vizitku,
  • jak vysadit prospekt,
  • nakreslit obrázek,
  • ale i jak vložit obrázek/fotku,
  • jak pořešit formát obrázku, pozadí, rozlišení,
  • jak lze všechny vektorové objekty (vč. textů, nápisů) převést na rastry a naopak.

Typografická pravidla

Seznámím Vás se základy typografie,  aby grafika nebyla „přeplácaná".

Méně je více a rozhodně neplatí pravidlo: čím více písem a barev použiji, tím lepší a hezčí grafiku mám :)

 

Vysvětlím základní typy objektů

co je vektor neboli křivka (čára), rastr (bitmapa - nejčastěji fotka), písmo neboli font. Každý z těchto základních typů má svou defici a své další varianty (např: s písmem – textem můžeme pracovat jako s „prostým textem“ nebo jako s „odstavcem“). Každá varianta základního typu objektů je pak vhodná pro určitý styl grafiky.

Např. texty lze navázat na grafiku a vytvářet tak nápisy, které mají tvar řídící křivky (osnovy) např: vlna, oblouk, kruh, ... Takto navázaný text také reaguje na změnu velikosti a polohy (směru) osnovy. Textem také můžeme oříznout fotky, text může obtékat ostatní grafiku, přelévat se plynule mezi odstavci a mnoho dalšího.

 

S sebou:

vlastní notebook s libovolnou verzí programu - ideálně CorelDRAW X5 (případně X3). Poznámkový blok a samozřejmě dobrou náladu a chuť učit se :)

 

Upozornění:

kurz není zaměřen na výuku programování.

Doprovodné fotky

  • 4slz4mc8vmk-eureko-str-02-03.jpg
  • 4kkvvadlpdh-titulka-na-tisk.jpg
  • 3cl14d1j8f8-handbike-plakat-a1.jpg
  • 7vj6ktdihzb-aquila-caje.jpg
  • 53f5kthrgft-spinningtwister-letak-lic.jpg

Odebírej náš newsletter

Posíláme tipy na nové kurzy, zajímavé a přínosné články. Informujeme o dění a vývoji projektu Naučmese.