Naučmese TravelFest

Multitasking – virus doby

Janka Chudlíková

Janka Chudlíková

Trvalo kus života, než jsem pochopila, že nemám měnit druhé, ale sebe! O seberozvoj se zajímám přes dvacet let. A tak je přirozené, že se rozvojem i živím. Jsem na volné noze od roku 2003 -... Více o lektorovi »

Multitasking – virus doby

Kurz bohužel není aktivní

Nech nám svůj e-mail, dáme ti vedět, až bude kurz aktivní Sledováním kurzu dáš lektorovi podnět, aby kurz obnovil! ;)

Kurz již navštívilo 20 spokojených účastníků. Prohlédni si zpětnou vazbu ⇣

Zajímám se o neurovědy a díky nim jsem si uvědomila, jak si často škodíme jen proto, že nevíme základní informace o tom, jak funguje náš mozek. Schopnost soustředit se a umět se zaměřit na jednu věc začíná být výjimečnou dovedností. Všechny technologické "hračky" jsou skvělé - jsou však dobrým sluhou, ale zlým pánem.

Schopnost zaměřit se na konkrétní činnost a umět se soustředit je cesta nejen k lepšímu výkonu, ale i k osobní výjimečnosti. Umění "vypnout se", uvolnit se a koncentrovat se bude brzy výsadou silných jedinců, kteří umí dobře zacházet se zásadním zdrojem - naší vlastní pozorností. Odneseš si dostatek informací o mozku a zároveň konkrétní tipy, jak své soustředění i výkon zvednout.

Tipy z kurzu:

Určitě víš, že mozek "jezdí" na kyslík a na glukózu. Začni tuto potřebu respektovat. Možná jsi zažil/a situaci, že sedíš už hodiny u notebooku v nevětrané místnosti, neměl/a jsi čas se najíst, snažíš se vymyslet něco chytrého atermín se blíží! A ... NIC! Co s tím?

  • Rozcvičkaaaaa - udělej si pár dřepů, zstrečuj krk, šíji a nohy, dělej 20" hadrového panáka
  • Vyvětrej a jdi na 5' ven
  • Dýchej - udělej 7 nádechů  a výdechů (nádech na 8 dob, výdech na 4 doby)
  • Doplň zdravé sacharidy - sněz nějaké ovoce
  • Sedni si zpět k notebooku a představuj si daný problém v ideálním vyřešeném stavu. Nespěchej, řešení přijdou...

 

Mozek se v daný okamžik soustředí jen na jednu aktivitu/téma a umí "přepínat" jen mezi třemi, maximálně čtyřmi tématy. Když jsi vytržen/a ze stavu "flow", mozku trvá až 20 minut vrátit se do tohoto stavu zpět, pokud se to vůbec podaří. Co to znamená pro normální život?

  • Začni vědomě rozhodovat o tom, kdy se budeš věnovat jen jedné věci - vol vhodnou dobu.
  • Dělej paralelně jen operativní rutinní činnosti, při kterých nepotřebuješ moc přemýšlet.
  • Potřebuješ-li kvalitní výstup/výkon, dělej jen jednu věc - ideálně po ránu.
  • Vypni všechny "rušiče" - zrakové i zvukové.
  • Texty, návrhy i prezentace postav na maximálně třech myšlenkách.
  • Další nápady?

Program

  • Uvítání a zahřátí
  • Pár principů o mozku - trocha teorie
    • Jak funguje náš mozek
    • Neuroplasticita a její význam
    • Mozek a stres
    • Fokus mozku vs. multitasking
  • Minikoučink pro uvolnění
  • Koncentrační a antistresová cvičení
  • Cesta k výkonnosti přes fokus a soustředění
  • Sdílení myšlenek a nápadů
  • Myšlenka na závěr

 

Odebírej náš newsletter

Posíláme tipy na nové kurzy, zajímavé a přínosné články a informujeme o dění a vývoji projektu Naučmese.