Základy copywritingu: Pište pro svou cílovou skupinu

7yqa535hv94z2t0-dsc07666w-orez01.jpg

Kristýna Maková

Jsem copyeditorka, ideamakerka, obsahová konzultantka a průvodkyně na volné noze. Miluju filmy v originálním znění a hlas Jana Třísky ve filmech s Bebelem:) Více o lektorovi »

7yqa535hv94z2t0-dsc07666w-orez01.jpg

Kristýna Maková

Jsem copyeditorka, ideamakerka, obsahová konzultantka a průvodkyně na volné noze. Miluju filmy v originálním znění a hlas Jana Třísky ve filmech s Bebelem:) Více o lektorovi »

2584840-hnck3991.jpg

Kurz je individuální

Nevyhovuje ti vypsaný termín?

Nech nám svůj e-mail – dáme ti obratem vědět, jakmile lektor vypíše další nové termíny.

Kurz již navštívilo 77 spokojených účastníků. Prohlédni si zpětnou vazbu ⇣

Chtěli byste se věnovat copywriterské profesi?

Copywriting je termín, který se používá pro profesi psavce, reklamního textaře, blogera, člověka, který umí psát texty, ale ne ledajaké. Takové, které si umějí povídat se čtenáři, klienty firem, oslovit podporovatele nejrůznějších organizací a kampaní, tedy cílovou skupinu. A v on-line světě i tak trochu komunikovat i s roboty vyhledávačů. Tahle profese se na žádné škole neučí, ale i když o ní vznikají weby a knihy, není nad to poznat ji aspoň trochu na vlastní kůži. A ideálně ještě dřív, než se setkáte s prvním klientem.

Potřebujete napsat srozumitelné texty tak, aby byly v souladu s vytyčeným cílem?

Chcete si najmout copywritera? Chcete předem vědět, jak mu co nejlépe zadat práci, abyste dostali výsledek, který potřebujete? A jak vůbec zjistit, co je potřeba?

Víte, k čemu je vám on-line markeťák, k čemu copík, k čemu copyeditor? Kdy stačí najmout juniora a kdy už je potřeba senior? Máte otázky, na které byste rádi znali odpovědi? Podíváme se na rozdíl mezi komunikací a manipulací, na to, jak je možné v texte, konkrétností i abstrakcí, která nás vede k filtrování obsahu skrz vlastní životní zkušenosti (jaké jiné taky, že?) i jak pracovat se strategií nebo k čemu je vůbec dobré ji vytvořit a používat.

CÍL: Aneb jak někam chcete dojít, když jste se nerozhodli, kam míříte? Jak můžete měřit výsledky svých nebo zadaných aktivit a jak a kdy to všechno zhodnotit nebo přehodnotit? HODNOTA a HODNOTY.

Co by měl umět člověk, který chce psát pro druhé?

Chtěli byste vědět, jaký styl práce vám bude vyhovovat, v čem díky své jedinečnosti dokážete nejlépe pomoct svým klientům? Nebo se specializovat nechcete vůbec a plánujete dělat, co se namane? Zjistěte, co rozvíjet, a v čem vám naopak texty moc rychle od ruky nejdou?

Do čeho byste se pouštět neměli?

Na kurzu se dozvíte, co by mohl umět copywriter. A jak se to naučit. Nebudeme řešit poučky. Nebudeme se zabývat tím, která slova jsou trendy a in. Podíváme se na základy copywriterské práce. Pro někoho možná nuda. Ale jak jinak chcete postavit dům, když nemá základy?

Dozvíte se, že nic nenapíšete, dokud něco nenapíšete.

A proto se na kurzu objeví také praktické cvičení s radami a tipy.

Seznámíte se s termíny, které pomůžou copywriting zasadit do kontextu.

Děláte si dojmy, nebo zkoumáte pojmy? Vycházíme z toho, že si definujeme to základní, abychom si pak rozuměli společně. Content marketing. Search engine marketing. SEO a MSEO. Cílová skupina a persona.

Zjistíte, jak můžou copywriteři spolupracovat s dalšími marketingovými a on-line marketingovými specialisty a stratégy. A dost možná si i ujasníte to, jak se v budoucnosti sami více vyprofilovat. 

Jaká témata se na celodenním kurzu objeví?

  • Co psát? A jak? Aneb content je king!*
  • Cílová skupina: Jak na ni cílit?
  • Copywriting vs. webcopywriting: Jaký je v tom rozdíl?
  • Texty pro webové stránky s přihlédnutím k SEO: K čemu to je dobré?
  • Content marketing a search engine marketing.
  • Typy textů (slogany, blogy, články a rozhovory, PR články, tiskové zprávy, e-maily a další zprávy): které zajímají vás?
  • V praktické části si vyzkoušíme práci s cílovou skupinou a slogany.

Přijďte se něco naučit. Vyzkoušet. A zkonzultovat s profesionálem v oboru. Díky zpětné vazbě lektora a spolukurzistů získáte zajímavou inspiraci pro další práci.

 

Jaká témata se objeví na podvečerním kurzu (zkrácená varianta celodenního)?

  • (Web)copywriting: Co to je?
  • Cílová skupina: Jak na ni cílit?
  • Hravé cvičení, které vám ukáže, co to všechno znamená v praxi
  • Rady a tipy na téma: Texty pro webové stránky s přihlédnutím k SEO

 

Další informace najdete na webu CopyAkademie.NET

* Parafráze citace Billa Gatese z roku 1996: Content is king.

 

O webech a jejich obsahu školím i přednáším:

"Kristýna Maková s námi spolupracovala na dvou kurzech Digitální garáže pro ženy. Pro dvě skupiny žen - podnikatelky a ženy z korporací - připravila na míru vstup na téma "Potřeba webových stránek a jejich obsah". Od základních pojmů až po obsahovou strukturu velmi srozumitelně a podnětně! Určitě se již nyní těšíme na další spolupráci!" (Marie Krátká, Industry Manager, Google.com)

Co o kurzu říkají účastníci?

"Na kurzu se mi velmi líbilo, že se prolínala praktická část s teoretickou. Zároveň mi umožnil pochopit, jak ostatní mohou vnímat to, co dělám, a můj web. Bude-li pokračování, ráda se zúčastním." (Ida Nevřelová)

Další ohlasy si můžete přečíst níže.

Odebírej náš newsletter

Posíláme tipy na nové kurzy, zajímavé a přínosné články. Informujeme o dění a vývoji projektu Naučmese.