Jak na inovace v malých a středních firmách

Petr Chotěbor
Jsem konzultant v oblasti e-commerce, řeším tedy především digital marketing, weby a e-shopy, online kampaně, sociální sítě a webovou analytiku. Jsem spoluzakladatelem a spoluvlastníkem marketingové agentury Více o lektorovi »

Kurz je individuální
Jak inovace v malých a středních firmách
Inovace jsou dnes trend, každá korporace zakládá inovační oddělení a snaží se zlepšit svůj core-business, nebo vytvořit "startup" ve firmě a pokusit se diverzifikovat zdroje příjmů. Jenže dobré nápady vznikají i v menších firmách, které nemohou dedikovat celé týmy na nové příležitosti a často kvůli zaneprázdněnosti exekutivními problémy nemají kapacity a vůli realizovat novinky. Myslím, že je to škoda a že právě menší firmy mají díky své agilitě velký potenciál.
Podařilo se mi být u toho, jak to vypadá, když inovují velké firmy a také jsem na vlastní kůži zažil vedení inovací v malé firmě, se všemi problémy, co se s tím mohou pojit. Tyto zkušenosti bych tedy rád předal. Podělím se o to, čeho se vyvarovat, čemu předejít a pokusím se poradit ideální postup pro Váš konkrétní případ.
Co si řekneme konkretně:
1) Jste připraveni inovovat?
Co jsou zásadní parametry toho, aby se Vám mohlo povést ve vaší firmě úspěšně rozběhnout nové projekty? Jsou vaše procesy a mindset kolegů připravené na to, co chystáte?
2) Co inovovat?
Idea generation - jak na to? Jak ideálně sbírat nápady a jak vyhodnotit, do kterých se pustit.
3) Bude to fungovat?
To samozřejmě na kurzu nezjistíme, ale povím Vám, jaké použít metody testování ke zjištění zájmu uživatelů a vybrání vhodné inovace/varianty, kterou zrealizovat. Povíme si také, jak vyhodnotit testování a na základě čeho se rozhodovat v další postupu.
4) Jak dál?
Zde už samozřejmě hodné záleží na konkrétních případech, ale pokusím se Vám ukázat, jak vhodně postavit projektový a marketingový plán pro počáteční fázi vaší inovace.
5) Vydělá to?
Podíváme se na to, jak udělat jednoduchý business plán, který Vám pomůže odprezentovat, že z interní inovace mohou jednou být peníze.
6) Kdo to udělá?
Asi největším problémem jsou interní procesy a kolegové, kteří nesdílí startupového ducha. Pokusím se Vám tedy předat svoje praktické zkušnosti a vyvodit z nich, jak nastavit interní inovaci tak, aby nakonec nezanikla pro nedostatek kapacit či ochoty ve firmě.
Pokud přemýšlíte o tom, že by vaše firma měla začít realizovat inovace z nápadů, které se rodí na poradách, nebo již dlouho leží v šuplíku, poradí Vám, jak na to. Kurz by Vám měl mimo teoretického úvodu především pomoci řešit Vaš konkétní příklady, připravte se tedy na dlouhou diskusi :)
Víš, že Petr vede také tyto kurzy?
Další zajímavé kurzy

Uspěj ve výběrovém řízení
Praha ,

Angličtina s dětmi 2-6 let Montessori cestou

Nasměřování a rozvoj
Praha ,

Koučink za kávu - posuň se kupředu
Brno ,

Základy v SEO: Čo je dôležité pre SEO a ako efektívne riešiť SEO pre svoj web?
Webinář - online ,
Nejoblíbenější kurzy tohoto týdne

Jak na osobní finance

FIREWALKING - chůze po žhavém uhlí
Praha ,

Smysluplné rozhovory
Praha ,

Dětská jóga - celodenní kurz
Webinář - online ,

Airtable - Excel na steroidech | základy
Webinář - online ,
Odpovídáš či reaguješ na tento komentář: